No totes les fibres són iguals, millor dit, no tots els serveis de fibra són iguals. Principalment podem classificar-les en dos grups: domèstiques o residencials i professionals.
Fibra domèstica o residencial
En primer lloc, la fibra domèstica se sol caracteritzar per tenir un nivell d’acord de Servei (SLA) de fins a 72 hores. És a dir que, en cas d’avaria de l’accés a Internet, el proveïdor disposa de fins a 3 dies d’ençà que té coneixement de la incidència, per donar una resposta.
En segon lloc, la garantia de l’amplada de banda de l’accés a Internet sol estar al voltant del 10%. Això vol dir que, per exemple, si disposem d’un accés de 100 Mb simètrics (100 Mb de pujada i 100 Mb de baixada), no podrem realitzar una reclamació al proveïdor fins que l’amplada de banda no estigui per sota dels 10 Mb.
I en tercer lloc, i no menys important, és l’equipament emprat pel proveïdor com són el Router i la ONT. El més habitual és trobar-nos amb equipament de molt baixa qualitat i de molt baix preu. Aquests equips no solen suportar un nombre elevat de connexions simultànies i és normal haver de reiniciar-los cada cert temps.
Fibra Professional
Les fibres professionals solen tenir un temps de resposta d’avaries d’un màxim de 24 hores. Normalment, també compten amb una primera fase de suport molt més ràpida que soluciona problemes a la configuració dels equips.
A diferència de les fibres domèstiques o residencials, la fibra professional sol tenir una garantia de l’amplada a partir del 80%. De tal manera que, si l’accés a Internet presenta un amplada de banda inferior als 80 Mb (en un accés de 100 Mb) ja es pot fer la reclamació al proveïdor.
Un dels aspectes més importants és l’equipament instal·lat amb les fibres professionals, ja que són equips d’alt rendiment i amb garanties de funcionament durant períodes de temps prolongats.
Les fibres professionals també permeten disposar de serveis d’operador, a escala de connectivitat entre seus, a través de MPLS. Així mateix, és possible entregar aquests tipus d’accessos a centres de dades (Data-Center) per connectar el Cloud amb les ubicacions físiques del client.
Per últim, els accessos de fibra professionals, permeten disposar d’un Backup 4G totalment transparent. De tal manera que, si la fibra deixa de funcionar, automàticament entra en funcionament el Backup 4G mantenint les adreces IP de la fibra per garantir que els accessos externs (VPNs, connexions remotes, etc.) continuen funcionant.
Des de Cloudcom, com experts en comunicacions empresarials, recomanem fer ús de fibres professionals, en l’àmbit de l’empresa, donada la seva garantía de servei, tant tècnica com d’amplada de banda, la seva fiabilitat, i les possibilitats que ofereixen.
Si vols més informació sobre el nostres serveis de fibra òptica fes clic aquí
Si ho prefereixes, també pots trucar al 93 586 30 82