
Durant els últims anys, les solucions de veu al núvol han passat a ser una realitat. En aquest període de temps, hi ha hagut un creixement significatiu d’operadors que implanten solucions d’aquest tipus, oferint serveis de centraleta virtual al núvol.
Quines són les solucions de veu al núvol?
L’oferta dels operadors pel que fa a solucions de veu al núvol, es basa en troncals SIP, IVRs, serveis de Call Center, etc., tots en modalitat de pagament per ús. D’aquesta manera, els clients poden substituir les centraletes físiques per solucions de veu al núvol, sense fer grans inversions.
Seguretat en VPN
Per tal de desenvolupar les solucions de veu al núvol, és necessari disposar d’una capa de seguretat adequada. Des de Cloudcom, encapsulem la veu mitjançant el protocol OpenVPN, extrem-extrem, per tal d’assegurar una major seguretat de la connexió.
Què és el protocol OpenVPN?
En general, OpenVPN utilitza l’encriptació OpenSSL de 256 bits. Per enfortir encara més la connexió, OpenVPN pot utilitzar els cifrats AES, Camelia, 3DES, CAST-128 o Blowfish.
OpenVPN no té suport per L2TP, IPSec i PPTP, i utilitza el seu propi protocol personalitzat basat en TLS i SSL.
OpenVPN admet la millora dels processos d’inici de sessió i autenticació, amb l’ús de complements i scripts de tercers.
Com apliquem a Cloudcom la seguretat?
Topologia amb Gateway VPN
Aquest mètode consisteix en la instal·lació d’un equip d’encaminament, amb la funció d’establir el túnel VPN contra la plataforma de Centraleta Virtual, a més a més de fer possible la connexió d’equips que no disposen de suport per a OpenVPN.
Topologia VPN directa Terminals IP
Aquest mètode permet que els terminals IP estableixin automàticament un túnel VPN cap a la Centraleta Virtual, sense necessitat de cap equipament addicional.
Cloudcom combat el frau telefònic
Des de Cloudcom, a més de garantir la seguretat fins al dispositiu instal·lat en el client, afegim una capa extra que supervisa el consum diari i mensual de trucades, per tal de detectar excessos de consum. Si es detecten, automàticament els nostres sistemes bloquegen les trucades sortints, evitant sobrecostos en la despesa telefònica.
Això ho fem possible establint una ràtio per client, en funció de la seva facturació mitjana i definint un màxim de consum diari.
A través del monitoratge i l’estadística ens permet establir un filtratge dels països als quals pot trucar cada usuari, per tal de garantir que, en el supòsit de que es vulguin realitzar trucades no permeses, les acotem i les neutralitzem, per tal d’evitar un desastre econòmic pels costos de trucades del client final.